Tellie

Service residentie Militza

Deel deze referentie:

“Zorgeloos ouder worden in stijl, comfort en gezondheid.” Dat is tot op vandaag het motto van service residentie Militza in Brugge. Oprichtster Rita De Moor droomde er altijd van een woonvorm te creëren waarin ze zelf ook zou willen oud worden, en dat is precies wat ze in 1979 met Militza heeft gerealiseerd. Militza wil al haar bewoners een warme, persoonlijke thuis aanbieden waarin respect, veiligheid en comfort centraal staan.

In een kamer die voldoende comfort biedt, kan een goede televisie uiteraard niet ontbreken. In een woonzorgcentrum moet een televisie echter eenvoudig in gebruik zijn voor alle bewoners, die vaak niet mee kunnen met de nieuwste technologische snufjes. Daar komt Connectify in het verhaal, want IPTV van Tellie is zo ontworpen dat het door iedereen makkelijk te bedienen is!

Volgens Patrick D’Helft, partner van Rita De Moor, is Tellie ongetwijfeld een meerwaarde voor de bewoners van Militza: “Tellie draagt bij aan de kwaliteit van leven die wij hier willen verzekeren aan bewoners. Dankzij de eenvoudige interface kunnen bewoners zelf snel aan de slag gaan, zonder tussenkomst van een zorgverlener.”

Militza wilde een televisie-oplossing die kon draaien op één centraal systeem, waarmee ook andere technologieën naadloos konden geïntegreerd worden. Daar heeft Connectify dan ook voor gezorgd met Tellie: bewoners kunnen volledig zelfstandig hun domotica bedienen, zoals de zonwering, verlichting en zelfs de deurbel. En dat allemaal via het televisiescherm op hun kamer. “Die koppelingen werken allemaal heel vlot”, zegt Patrick D’Helft. “Ik hoor dan ook heel veel tevredenheid vanuit de bewoners.”

“Dankzij Tellie Family kunnen bewoners regelmatig beeldbellen met hun familie om zoveel mogelijk in contact te blijven. Dat is enorm waardevol.”

Enkele bewoners maken ook gebruik van Tellie Family, de handige applicatie waarmee ze eenvoudig kunnen beeldbellen naar vrienden en familie of zelfs foto’s kunnen ontvangen met een leuke boodschap erbij. “Sommige bewoners kunnen hun familie niet vaak zien, omdat ze veraf wonen”, zegt Patrick D’Helft. “Dankzij Tellie Family kunnen ze regelmatig beeldbellen om toch zoveel mogelijk in contact te blijven. Dat is enorm waardevol en de bewoners kunnen deze functie nu al niet meer missen.”

Ook het contact met Connectify verliep steeds bijzonder vlot: “Als er een probleem is wordt Connectify gecontacteerd en staan ze meteen paraat”, klinkt het. “In de toekomst zullen we ook opnieuw gebruikmaken van de expertise van Connectify, zodat we optimaal gebruik kunnen maken van alle functies die Tellie biedt.”