Tellie

NL

WZC De Gerstjens

Deel deze referentie:

WZC-De-Gerstjens

Woonzorgcentrum De Gerstjens in Erembodegem wil al haar bewoners een zo groot mogelijk thuisgevoel bezorgen tijdens hun verblijf. Een zorgeloze oude dag, zonder dat ze het gevoel hebben dat ze in een woonzorgcentrum verblijven.

Dankzij de moderne infrastructuur en alle faciliteiten heerst er meteen een huiselijke en familiale sfeer. Knusse zithoekjes, rustige leeshoekjes, warme sfeerverlichting… Het plaatje klopt volledig!

“We willen zoveel mogelijk de huiselijke sfeer die bewoners gewoon waren hier te reproduceren. En dankzij Tellie kan dat.”

Ook een flexibele en comfortabele televisie-ervaring maakt natuurlijk deel uit van de huiselijke sfeer die WZC De Gerstjens voor haar bewoners wil creëren. Daarom was IPTV van Tellie een logische keuze: een compleet aanbod aan zenders met extra interactieve functies, die ook nog eens eenvoudig in gebruik zijn. Kortom: de ideale oplossing voor elk woonzorgcentrum dat haar bewoners een totaal thuisgevoel wil bezorgen.

Volgens Mathieu De Wulf, directeur van WZC De Gerstjens, biedt Tellie een absolute meerwaarde voor de bewoners: “Als onze bewoners van thuis gewoon waren om programma’s op te nemen of terug te spoelen, is het aangenaam dat ze dat hier in het woonzorgcentrum nog steeds kunnen doen. We willen zoveel mogelijk de huiselijke sfeer die ze gewoon waren hier te reproduceren. En dankzij Tellie kan dat.”

Naast televisiekijken, biedt IPTV van Tellie tal van andere handige functies waarvan het woonzorgcentrum dagelijks gebruikmaakt. Zo tovert Tellie elk scherm om tot een digital signage-scherm, waarmee belangrijke en praktische informatie kan worden verstuurd.

De Wulf: “Het volledige televisieaanbod kan worden aangepast aan de wensen van de gebruiker. Bovendien gebruiken we ook de digital signage-functies, zoals bijvoorbeeld het infokanaal, waar onze bewoners het menu van die dag kunnen zien of waar we algemene boodschappen kunnen versturen, zoals wanneer iemand jarig is. Maar ook het fotokanaal, waar foto’s van activiteiten op verschijnen, is een fijne functie die bijdraagt tot het thuisgevoel en het persoonlijk karakter.”

“Met één druk op de knop pushen we onze boodschap naar alle tv-schermen, wat ons enorm veel tijd bespaart.”

Ook de werklast van het personeel van WZC De Gerstjens is dankzij Tellie aanzienlijk verlicht, volgens de directeur: “Wekelijks stellen we een korte nieuwsbrief op, die wordt uitgedeeld aan alle bewoners. Waar we vroeger handmatig alles moesten opstellen en uitprinten, gebeurt alles nu volledig digitaal. Met één druk op de knop pushen we onze boodschap naar alle tv-schermen, wat ons enorm veel tijd bespaart.”

Enkele bewoners maken ook gebruik van Tellie Family, de handige applicatie waarmee bewoners eenvoudig kunnen beeldbellen naar vrienden en familie. “Die mensen zijn daar heel tevreden over”, klinkt het. “Zeker tijdens de coronacrisis, wanneer het soms niet mogelijk was om fysiek in contact te blijven, was Tellie Family een grote meerwaarde voor die mensen.”

De Wulf: “De grootste pluspunten van Connectify zijn de vriendelijkheid, de flexibiliteit, de beschikbaarheid en de service. Ze doen ook écht moeite om eens ter plaatse te komen en regelen niet zomaar alles vanop afstand, zoals veel gelijkaardige firma’s vaak doen. Zo’n persoonlijke aanpak is een grote meerwaarde voor ons als woonzorgcentrum.”